21 Octombrie 2024
Distribuie pe social media Revolut se află pe primul loc la plângerile de fraudă în domeniul bancar din Marea Britanie. Un bărbat a rămas fără 200.000 de euro în mai puțin de o oră. Acesta nu și-a recuperat banii, deși a raportat înșelătoria.
Revolut se află pe primul loc la plângerile de fraudă în domeniul bancar din Marea Britanie
Un bărbat din Marea Britanie a pierdut 165.000 de lire, adică aproape 200.000 de euro, în mai puțin de o oră, după ce contul său Revolut a fost fraudat, relatează BBC. El a acuzat compania de probleme de securitate.
Revolut este o companie de e-money care nu are încă statutul complet de bancă și operează exclusiv online, fără sucursale fizice.
Compania, care are peste 45 de milioane de clienți la nivel global, permite deschiderea rapidă a unui cont și este preferată de mulți utilizatori datorită cursului valutar avantajos. De asemenea, Revolut pune la dispoziție un portofel digital pentru monede virtuale.
Cum a pierdut un britanic 200.000 de euro în mai puțin de o oră?
Un englez a relatat pentru BBC Panorama că a fost contactat de o persoană care pretindea că lucrează pentru Revolut și i-a solicitat date personale. Escrocul a folosit o plată pe care bărbatul o făcuse pe platforma de comerț electronic Etsy, pentru a-și configura propriul cont cu numele „ETSY”.
Ulterior, el a primit două mesaje intitulate „Taxe pentru Revolut”, pe care le-a autorizat. După aceea, aproape 150.000 de euro i-au fost retrași din cont.
După ce a contactat Revolut pentru a bloca contul și a raporta frauda, bărbatul a fost nevoit să aștepte aproximativ 25 de minute, timp în care a mai pierdut încă 50.000 de euro. Banii au fost furați prin 137 de plăți efectuate consecutiv.
„Am pierdut 165.000 de lire într-o oră din cauza unei fraude”, a relatat bărbatul.
„Dacă cineva începe brusc să proceseze un număr mare de tranzacții și plăți către un cont nou, acest lucru ar trebui să fie un semnal de alarmă, iar băncile ar trebui, în mod normal, să investigheze astfel de comportamente”, a explicat o specialistă în fraude financiare, citată de BBC.
Vezi și: Revolut implementează IBAN-ul românesc. Pașii pe care trebuie să îi urmeze utilizatorii aplicației
Aproape 10.000 de plângeri de fraudă din partea utilizatorilor Revolut în 2023
În 2023, Centrul Național de Raportare a Fraudelor Cibernetice din Marea Britanie a înregistrat aproape 10.000 de plângeri de fraudă din partea utilizatorilor Revolut, cu 2.000 mai multe decât cele primite de la clienții celei mai mari bănci din țară.
„Protejarea utilizatorilor Revolut de infracțiuni financiare era întotdeauna pe locul doi în fața dorinței a lansa noi produse și de a-i face pe clienții existenți să folosească mai multe produse”, a declarat un angajat al companiei sub anonimat.
Revolut a reacționat la aceste acuzații, afirmând că promovează o „cultură a performanței ridicate”, cu „așteptarea de a oferi rezultate bune pentru clienți”. Compania a adăugat că a „investit considerabil” în echipa sa dedicată prevenirii infracțiunilor financiare.
Bărbatul din Marea Britanie, care a fost victima unei fraude, nu și-a recuperat banii. El nu este singura persoană afectată de fraude prin Revolut care nu a fost despăgubită.
Conform unui specialist financiar, compania „are un istoric de a nu despăgubi persoanele care devin victime ale fraudelor sau care se confruntă cu situații dificile, cum ar fi furtul de bani din conturi, chiar și după ce înșelătoriile au fost raportate”.
Vizualizări: 0