27 August 2024
Distribuie pe social media China domină deja piața vehiculelor electrice, iar acum își propune să concureze cu Tesla în dezvoltarea roboților umanoizi alimentați cu baterii, care ar putea înlocui muncitorii umani pe liniile de asamblare, potrivit Reuters. Află mai multe despre China și ascensiunea roboților umanoizi în paragrafele de mai jos.
China și ascensiunea roboților umanoizi – „noi forțe productive” în tehnologie
La Conferința Mondială a Roboților de săptămâna trecută din Beijing, zeci de companii chinezești au prezentat roboți umanoizi concepuți pentru a lucra în fabrici și depozite, alături de piese de precizie fabricate în China, esențiale pentru construirea acestor roboți.
China își face intrarea în industria roboților umanoizi folosind aceeași strategie care a funcționat în sectorul vehiculelor electrice acum peste un deceniu: sprijin guvernamental, concurență acerbă a prețurilor între numeroși noi intrați și un lanț de aprovizionare solid.
„Industria roboților umanoizi din China demonstrează avantaje clare în integrarea lanţului de aprovizionare şi capabilităţilor de producţie în masă”, a declarat Arjen Rao, analist la Institutul de Cercetare LeadLeo din China.
Eforturile de dezvoltare în domeniul roboticii sunt susținute de politica președintelui Xi Jinping de a dezvolta „noi forțe productive” în tehnologie. În ianuarie, orașul Beijing a lansat un fond de 1,4 miliarde de dolari pentru robotică, iar în iulie, Shanghai a anunțat planuri pentru crearea unui fond de 1,4 miliarde de dolari dedicat industriei de umanoizi.
Roboții prezentați săptămâna trecută provin de la aceiași furnizori locali care au profitat de creșterea industriei vehiculelor electrice, inclusiv producători de baterii și senzori.
Piața roboților umanoizi va ajunge la 38 miliarde $ până în 2035
În luna ianuarie, Goldman Sachs a estimat că piața globală a roboților umanoizi va ajunge la 38 de miliarde de dolari anual până în 2035, cu aproximativ 1,4 milioane de unități livrate pentru aplicații de consum și industriale. De asemenea, au menționat că, în 2023, costul materialelor pentru a realiza un astfel de robot a scăzut la aproximativ 150.000 de dolari, fără a include costurile de cercetare și dezvoltare.
Hu Debo, CEO al Shanghai Kepler Exploration Robotics, companie pe care a cofondat-o anul trecut, inspirat de robotul umanoid Optimus de la Tesla, a declarat că „există spațiu mare pentru a reduce costurile”. „China este specializată în iterare şi producţie rapidă”.
Compania lui Hu dezvoltă a cincea versiune a unui robot muncitor, care urmează să fie testată în fabrici. El estimează că prețul de vânzare va fi sub 30.000 de dolari.
Producătorii chinezi și efectul robotului Optimus de la Tesla
Când Tesla și-a deschis fabrica din Shanghai în 2019, oficialii chinezi au spus că se așteptau ca pionierul vehiculelor electrice să aibă un efect „catfish” asupra industriei chineze, adică să provoace rivalii locali să devină mai competitivi. Robotul Optimus de la Tesla a avut un efect similar, a afirmat Hu.
Producătorul auto din SUA a lansat pentru prima dată Optimus în 2021, iar CEO-ul Elon Musk l-a descris ulterior drept „mai semnificativ decât afacerea cu vehicule de-a lungul timpului”.
Compania lui Musk utilizează o abordare de inteligență artificială pentru Optimus, inspirată de software-ul său „Full Self-Driving” pentru vehicule electrice.
Concurenții și analiștii chinezi spun că Tesla este liderul de start în domeniul inteligenței artificiale, dar China are capacitatea de a reduce costurile de producție.
Tesla a expus săptămâna trecută un model al robotului Optimus, asemănător unui manechin, într-o cutie de plexiglas, alături de un Cybertruck, la o expoziție desfășurată în paralel cu conferința de la Beijing.
Vizualizări: 0