28 Aprilie 2025
Distribuie pe social media YouTube, cea mai populară platformă de video online, anunță că va folosi inteligența artificială pentru îmbunătățirea paginilor de căutare.
Cum va schimba inteligența artificială căutările pe YouTube
Nu doar Google, ci și YouTube va integra inteligența artificială în paginile sale de căutare, anunță cea mai mare platformă de video online. Prin integrarea AI, YouTube va evidenția automat anumite fragmente din videoclipuri care corespund cuvintelor-cheie introduse de utilizatori, potrivit News.ro.
De exemplu, dacă cineva caută „cum fac ciorbă de perișoare”, inteligența artificială va afișa direct momentele din clipuri în care este prezentat procesul de preparare. Astfel, utilizatorii nu vor găsi doar videoclipurile relevante, ci și secvențele exacte care răspund la întrebările lor.
Spre deosebire de funcția AI Overviews lansată de Google, pe YouTube AI-ul nu realizează rezumarea conținutului. În prezent, noua funcție este testată în fază experimentală și este disponibilă doar pentru un număr limitat de utilizatori Premium, la anumite căutări.
YouTube a făcut 20 de ani
În urmă cu 20 de ani, pe 23 aprilie 2005, a fost încărcat primul videoclip pe YouTube. Astăzi, platforma, aflată sub umbrela Google, primește aproximativ 20 de milioane de videoclipuri noi în fiecare zi și generează peste 100 de milioane de comentarii din partea utilizatorilor, conform celor anunțate de companie pe blogul său oficial.
YouTube a fost fondat în 2005 de Steve Chen, Chad Hurley și Jawed Karim, trei foști angajați PayPal. Se spune că cei trei s-ar fi confruntat cu dificultăți în a distribui un videoclip filmat la o petrecere organizată în apartamentul lui Chen din San Francisco, poveste care a fost adesea menționată în presă. Totuși, Karim nu a fost prezent la petrecere și a negat că ar fi avut loc.
Un an mai târziu, Google a achiziționat YouTube pentru 1,65 miliarde de dolari, iar modelul de afaceri a fost extins pentru a genera venituri din reclame și conținut plătit, cum ar fi filmele sau videoclipurile exclusive produse de și pentru YouTube.
YouTube a avut un impact social major și s-a extins dincolo de videoclipurile scurte și de calitate scăzută, incluzând videoclipuri muzicale, știri, scurtmetraje și lungmetraje, melodii, documentare, trailere de filme, teaser-e, reclame TV, transmisii live, vloguri și multe altele. De asemenea, a fost una dintre primele platforme care a popularizat conținutul generat de utilizatori pe internet.
Citește și: iPhone 17 Pro vine cu o nouă culoare: Când va fi lansat telefonul
Primul videoclip postat pe YouTube
Primul videoclip încărcat pe YouTube a fost realizat chiar de Jawed Karim și se intitula „me at the zoo” (Eu la zoo), având 19 secunde. La momentul redactării acestei știri, acesta a strâns 357 de milioane de vizualizări și 17 milioane de aprecieri.
În 2025, YouTube rămâne una dintre cele mai puternice platforme digitale la nivel global. Conform datelor disponibile, platforma are aproximativ 2,85 miliarde de utilizatori lunar, ceea ce reprezintă peste 30% din populația globală.
În țara noastră, YouTube continuă să fie extrem de popular. Potrivit resurselor de publicitate ale Google, YouTube avea 13,30 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024. Este important să subliniem faptul că aceste cifre privind publicitatea nu reprezintă neapărat același lucru cu cifrele privind utilizatorii activi lunari și pot exista diferențe semnificative între dimensiunea audienței publicitare a YouTube și baza sa totală de utilizatori activi.
Cu toate acestea, propriile date ale companiei sugerează că publicitatea YouTube la începutul anului 2024 era echivalentă cu 67,4% din populația totală a României la începutul anului.
Vizualizări: 0